REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Dítě by mělo být také citově samostatné. To znamená, že by mělo vydržet být během vyučování bez rodičů. Mělo by být schopné kontrolovat a řídit své chování. Hodit se bude také dovednost říct, co si myslí, s čím souhlasí a nesouhlasí. Nezbytné je dodržování dohodnutých pravidel.
Dávejte svou dceru/svého syna na hlídání k babičce a dědečkovi nebo třeba k tetě. Navozujte situace, kdy si bude muset poradit bez Vás. U nás ve škole některé paní učitelky pořádají pro děti oblíbené přespání ve škole.
Trénujte oblékání a svlékání. Dítěti nepomáhejte, ale ukazujte mu, jak na to. Zavazujte společně tkaničky nejen na botách. Nechte syna/dceru udělat mašličku třeba na dárku pro sourozence. Udělat si můžete i tkaničkovou dráhu a zavazovat všechny rozvázané boty, které doma máte. Z kartonu si můžete vystřihnout “trénovací” botičku, pak už stačí jen tkanička. Na internetu najdete také spoustu básniček ke zpestření učení.
Zapojte dítě do úklidu. Nechte ho posbírat předměty a uklidit je na určené místo. Srovnání hraček v pokojíčku by mělo být samozřejmostí.
Pamatujte, že nejsilnějším výchovným nástrojem je nápodoba. Chovejte se tak, jak chcete mít vychované své děti. 😊
Všechny tyto dovednosti a schopnosti prvňákům zjednoduší pobyt od prvního dne ve škole. Rozhodně se jim budou hodit i na adaptačním výletě, na který v září vyrazí s paní učitelkou.
V příštím díle Vám představíme, jak máme pro předškoláky připravená čtyři zážitková setkání přímo u nás ve škole na téma Ze školky do školy.
Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
&
Lenka Mikesková, školní psycholog
Monika Voleská, školní psycholog, autor článku
Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem
Ze školky do školy - Hrubá motorika, pohyb (2. díl) |
Vaše komentáře |