Vyhledej
Královédvorsko > Názory/fotky/videa > Diskuze

Auta a parkování ve Dvoře Králové nad Labem

Redakce, J. H. / 12.01.2011
Pod článkem a reportáží o utrpení dvorských podnikatelů se rozvinula diskuse o špatnosti rekonstrukce náměstí. Že tam nebude kde zaparkovat a že všichni zkrachují a podobně. Také bych auta na náměstí pustil, či dokonce schválně směrovkami turisty naváděl, aby jej viděli.

FOTOGALERIE - Auta a parkování ve Dvoře Králové nad Labem

Když už se ale na náměstí provoz omezí, tak z toho pojďme udělat VÝHODU! Pře(d)stavme si naše centrum jako skutečné CENTRUM! O tisíc procent lepší a krásnější variantu toho, co se za strašný prachy a pomocí neuvěřitelně kýčovitých prostředků snaží vybudovat developeři v "moderních" nákupních centrech (Nový Smíchov, OC Letňany, Futurum, ....) - totiž síť uliček se spoustou obchodů, obchůdků a kaváren, k tomu kino, kulečník, masážní salon a samozřejmě obrovský krám se ŽRÁDLEM. Tak tohle všechno nám Dvorákům ZDARMA nadělili naši předkové tím, že město stavěli tak, jak nyní vypadá!! V podstatě na pětníku tady máme krásné náměstí a právě takovou síť uliček, k tomu kino, lékaře, všechny úřady a navrch i ten velký SHOP hned vedle pošty.

Parkování
Skutečným problémem, kterým se od zmíněných nákupních center lišíme, je tedy parkování, potažmo návyky nynějšího "moderního člověka". Aby se centrum oživilo, je potřeba jej udělat dostupné co možná nejširšímu okruhu lidí a čím dostupnější bude, tím bude i živější a veselejší. A k tomu mám tyto někdy i dost nepopulární poznámky a nápady k diskusi.

1. Na již zmíněném pětníku máme hned 4 náměstí plus další rozlehlé plochy. Bude bohužel nutné se smířit s tím, že ne všechna náměstí budou krásná. Vybral bych to jedno, či dvě a ostatní částečně obětoval motoristickému božstvu, byť s různým omezením - a nemusí to být vyloženě ošklivé a za každou cenu s maximální kapacitou.

2. Jednosměrky - Už jsem s nimi jistě někomu protivný, ale musíme si vybrat - buď budeme jezdit nejkratší cestou, nebo parkovat - oboje najednou nepůjde! Doslova fůra šikmých parkovacích míst by se dala vytěžit zjednosměrněním ulice Riegrova (z Rašínova náměstí na náměstí Odboje, úpravou náměstí Odboje a hlavně zjednosměrněním ulice Rooseveltova a Preslova (z náměstí Odboje směrem k poliklinice). Holt by se na cestě do divadla, či na fotbal najelo o 300 metrů více (ulicí Erbenovou). Podobné úpravy by se daly vymyslet i na sever od náměstí. Vím, že se to lidem líbit nebude, ale stačí si vzpomenout (nebo najít), jaké bylo skoro povstání a řev, když se komplikovaně zjednosměrňoval CELÝ Karlín v Praze a nyní si to lidé nemohou vynachválit! Jezdím tam cca 4x za rok a už si to pamatuji a vím, jak se tam pohybovat (i když poprvé jsem málem vzteky prokopl vlastní auto). Má to i druhou výhodu. Pro mnoho lidí bude rychlejší do města pro drobnost dojet na kole, než autem.

3. Vybudovat skutečné velké záchytné parkoviště! A tomu se věnovat pravdu důsledně i s tím, že to holt bude stát peníze. Je nutné se smířit, že nestačí vyasfaltovat pár metrů plácku. Nyní je připravena demolice kuželkárny a na jejím místě a v okolí by takové parkoviště mohlo (MĚLO) vzniknout. A plánuje se - není to můj nápad. Já k tomu přidávám další nápady:

a) udělat parkoviště patrové - 3-4 patra S VÝTAHY! Ono by totiž horní patro garáže mohlo (neměřil jsem) být cca v úrovni Valové uličky a s ní by se mostkem mohlo parkoviště bezbariérově propojit.

b) z Valové uličky vybudovat nějakým domem (obchodní) pasáž na náměstí! Není to náhodou v projektu Reginy? Nemá tam město ještě nějaký objekt? Bývalá pekárna je na prodej! Z TOHOTO MÍSTA JE TO NA NÁMĚSTÍ POUHÝCH 130 METRŮ! Navíc je to místo velmi dobře dostupné i pro návštěvníky ZOO a jistě by se tam vešly i zájezdové autobusy. Zároveň by fungovalo i při nárazově velké návštěvě sportovišť, či divadla. Nápad na propojení Valovky s náměstím mi v hlavě straší už déle, toto je ale asi nejpádnější argument pro jeho realizaci :-)

Nakonec ještě pár věcí bez ladu a skladu:
- Proč se nesmí parkovat na bráně (nad)? Kdysi se tam 10 - 15(?) aut v pohodě vešlo. Se zjednosměrněním Palackého a tedy jen jedním směrem odbočení, by se jich tam mohlo vejít i více.
- Přemýšlel někdo o rozmístění parkovacích stání v horní části parkoviště u Šindelky? Proč je tam jen jedna řada?
- Počítal někdo, kolik lidí bylo v nově opraveného parčíku u městské policie? Kdo jste tam byl? Najde se někdo? Možná strážníci na cigárko :-(
- Co takhle vykoupit pozemek a jeden z domů mezi parkovištěm u Šindelky a kostelem a umožnit tam průjezd aut?
- Mohla by se zjednosměrnit ulice Tylova (kolem knihovny). Šíře chodníků zde je otřesná a přitom tam lidi chodí! Na rozdíl od některých ulic, kde projdou 4 lidi za den a chodník má 3 metry :-(
- Pozemku proti poště, kde se nyní parkuje, je na parkoviště škoda. Dle mého je to nejhodnotnější pozemek ve městě a měla by zde vzniknout nějaká opravdu kvalitní stavba spojující různé funkce (obchod, bydlení i služby) - napadá mne hotel, nová knihovna, univerzita atp. Ne ale za každou cenu a hned. Vidím to na nějakou příští generaci :-)
- Co s Valovou uličkou? Je to smutek nad smutek (viz foto). Neměla by to být spíše promenádní ulička s lavičkami, stromky a výhledem na Zvičinu, než děravé parkoviště?

Tak a teď se do mne pusťte.

Související články
Noční dopravní akce Městské policie Dvůr Králové
Vaše komentáře
parkoviště u STKVisitor A, 17.01.2011 00:13, Reagovat
Bohužel Vás musím upozornit, že pozemek před firmou TMW (bývalá traktorka) je ve vlastnictví TMW a žádným veřejným parkovištěm. Bude jen otázka času, kdy kdy bude třeba pro jiná vozidla než zaměstnaců zpoplatněno. Nejsme v socializmu, kdy všechno bylo všech. Ctěme také soukromý majetek, ale chovejme se racionálně. Kolik aut stojí před domy, ačkoliv mají svůj vjezd či garáž ?

Na druhou stranu - pokud chci otevřít či provozovat nějaký podnik, měl bych si zajistit i parkování pro zákazníky. Ne jen chtít po Městu, aby vše zařídilo.

Bohužel chybí společná setkání Města s podnikateli, občany - stokrát proklamované před každými volbami.
Webové stránky - infomovanostTomáš Petřík, 16.01.2011 00:02, Reagovat
Na nových stránkách města se pracuje tak snad se brzy dočkáme, jejich zveřejnění ! A snad budou tak pěkné jako má Hradec Králové, mě se také líbí i stránky města Trutnov. I Janské Lázně je mají pěkně udělané. U nich se mi líbí webkamera náměstí s aktuální teplotovu v °C a možnost nahlížení i do historie.

Další pěkná věc jsou instruktážní videa pro občany ( http://www.kravare.cz/obcan/instruktazni-videa/ ) kde si i občan uvědomí k čemu slouží jaký odbor a kam má jít řešit svůj problém.

Pro větší informovanost, by mohlo město zřídit i svoje facebookové stránky. Jako mají např. Hořice, které pak ještě více informují své občany o událostech v jejich městě ! http://www.facebook.com/pages/Horice-mesto-kamenne-krasy/58954466122?ref...

a pak by město mohlo být v "oblíbených stránkách" na facebooku zoo http://www.facebook.com/zoodvurkralove?ref=ts jako tam jsou např. stránky Podkrkonoší http://www.facebook.com/podkrkonosi

Možná by to pak přilákalo i více turistů do města, při různých oslavách, akcích a událostech.
Chyba města je, žePC, 16.01.2011 00:01, Reagovat
Chyba města je, že neinformuje dostatečně své občany. Úřední desky? Kdo má čas je sledovat a chodit k nim. Informace na stránkách MUDK.cz? To těžko. Stránky jsou poměrně nepřehledné. Ačkoliv informace jsou poměrně logicky poskládány v menu, ale design a celkové řešení stránek působí hodně roztříštěným dojmem. A člověku chvíli trvá, než se pořádně zorientuje. A vlastně celkově mě design těchto stránek ruší. A když se mi nějaké stránky nelíbí, tak na ně prostě nerad chodím. To je prostě dáno. Naše město by se mělo inspirovat u měst jako je Hradec Králové (http://www.hradeckralove.org/), Pardubice (http://www.pardubice.eu/) ... dalo by se pokračovat. Ale Hradecké jsou opravdu povedené.

Dále pokud město chce informovat občany a chce aby se tito občané zapojovali do hlasování atd. tak je několik možností. Spustit e-mail registraci pro občany Dvora Králové. A pokud bude něco důležitého, co by měl občan vědět, tak není nic jednoduššího než rozeslat e-mail. A nebylo by od věci, když by jednou za měsíc přišel takzvaný infomail o nejdůležitějších věcech, co se ve městě za poslední měsíc udály a co město čeká dále. Tento mail by mohl v podstatě suplovat (NEBO NAHRADIT) Noviny radnice (které se také bohužel nedostanou ke každému).

A pokud je třeba hlasování o věcech, ke kterým by se mělo vyslovit větší procento obyvatel města, tak není nic jednoduššího, než elektronické hlasování. Každý uživatel by mohl mít své ID a vygenerované heslo, pod kterým by mohl hlasovat. Toto ID a heslo by mohlo být předáno na městském úřadě každému, kdo by si o něj zažádal a předložil by občanský průkaz na identifikaci, aby bylo zajištěno, že se ID a heslo dostalo do rukou správné osobě. Ostatně elektronická hlasování již fungují v zahraničí a dokonce i v Praze je tato možnost. A myslím si, že by se pak více lidí účastnilo hlasování (referenda atd.).

Ale je možné, že se také mohu mýlit. Ale všude, kde bylo zavedeno elektronické hlasování a informování e-mailem, tak se zvedla účast občanů na důležitých hlasováních.
Možná jste jezdil autem doVisitor, 15.01.2011 00:16, Reagovat
Možná jste jezdil autem do školy proto, že to máte za rohem, ne? A v době, kdy jste vy vyrůstal nebyl tak masivní nárůst aut. To prostě přináší dnešní uspěchaná doba.
Myslím si, že je to debataVisitor, 15.01.2011 00:10, Reagovat
Myslím si, že je to debata o ničem, takové stavění vzdušných zámků. Nebo snad někdo má peníze na postavení takovéto garáže?
Ale to je nesmysl, to vecneVisitor, 15.01.2011 00:06, Reagovat
Ale to je nesmysl, to vecne bremeno (nebo jina forma blokace) tam zcela jiste je. A to hlavne proto, aby byl umoznem pristup k zadnim traktum vsech budouv a ne jen tech dvou krajnich! Tedy je tam hlavne pro ty samotne vlastniky! TO ze je ulicka pruchozi cela je v podstate bonus navic. No a kdyby byla i hezka, upravena a prijemna, s mistem pro zasobovani, tak to ti majitele jiste uvitaji, protoze kde jinde by meli byt prijemne zahradky s kafickem, nebo pivkem? Vzdyt i pan Stovicek tam 3 stoly mel a bylo to fajn!
Jste najivní, jestli siVisitor, 15.01.2011 00:05, Reagovat
Jste najivní, jestli si myslíte, že vám někdo prodá nějaký pozemek z Valovy ulice nebo tam nechá na něm udělat věcné břemeno. Město nejdříve znemožní možnost zásobování z náměstí vlastníkům objektů a ještě pak žádá od nich Valovu uličku? A odkud by asi tak zásobovali své prodejny??? Helikoptérou né? Vlastníci Valovy uličky by byli pěkně blbý, kdyby ji prodávali nebo si tam nechávali dobrovolně dělat věcné břemeno.
Hlasování občanůVisitor, 15.01.2011 00:00, Reagovat
Mě by zajímalo, kde jste vzal ten údaj 8% občanů ? A i kdyby hlasovalo 0,5 % občanů. Tak myslím, že to bylo regulérní hlasování. I v řádných volbách konanných ČSÚ přijde někdy jen 20% občanů a volby se počítají.

A to že lidé o to neměli zájem, je jejich smůla! Myslím, že město by nemělo vyhazovat zbytečně peníze, aby za každým chodilo a prosilo ho ať se vyjádří k projektu náměstí ! Kdo se zajímá o toto město, tak hlasoval ! Jen se děte podívat na zasedání zastupitelstva kolik tam sedí občanů ? Je vidět jaký mají občané o své město zájem ! Vysoká účast je pouze u volby vedení města, nebo při nějaké kontroverzní petici, viz. přejmenovávání ulic v oblasti Verdek.

Když se k tomu mají občané vyjádřit nedělají nic! Stanoví se ulice do polí a k lesu :D a lidé si vymění občanské, řidičské průkazy a další doklady a záhy přijde nejmenovaná paní zubařka s peticí a křičí na zastupitele :D
Souhlasím, ale přicházíVisitor, 14.01.2011 00:09, Reagovat
Souhlasím, ale přichází to poněkud pozdě.
No jo věcné břemeno toVisitor, 14.01.2011 00:07, Reagovat
No jo věcné břemeno to jo, jen jestli by na něj chtěli přistoupit :-)
Aby město za penízeVisitor, 14.01.2011 00:04, Reagovat
Aby město za peníze občanů zkrášlovalo Valovku, která je v soukromých rukou! Město tam vrazí NAŠE peníze udělá to pěkné a soukromníci za pár let řeknou je to soukromý pomezek, lidi sem nesmějí ! A Konec :-(
Přesně tak!Visitor, 13.01.2011 00:18, Reagovat
Nejsme příliš velké město, na to abychom všude jezdili autem !!! A za druhé jsme 2. nejobeznější stát v EU, takže myslím, že když se někteří občané projdou po chodníku, že jim to prospěje :-D
Takže by na nových,Visitor, 13.01.2011 00:17, Reagovat
Takže by na nových, zbytečně širokých chodnících aspon mohli dodělat vyhrazený pruh pro cyklisty. Ty tu chyběj jako sůl.
Máme tedy brát bezpečnostVisitor, 13.01.2011 00:15, Reagovat
Máme tedy brát bezpečnost provozu tak, že budem všichni kličkovat a najíždět na chodník jen abychom se vyhli protijedoucímu autu? Samozřejmě aby k tomuto nedocházelo, ulice se zjednosměrní.

S panem projektantem jsem měl rozhovor při výstavbě křižovatky u Masaryka. Tam mi bylo řečeno, že takto je to uděláno proto, aby v křižovatce nestála auta, přes která by nebylo vidět. Budiž, to se dá pochopit.

Ale proč u školy, kde denně jezdí stovky rodičů s dětmi a potřebují někde zastavit, se ulice udělá takto nevhodně. U školy je sice malé parkoviště, ale to je pouze pro zaměstnance školy.

Můj názor je: Pan projektant by se měl jít asi léčit! Jestli takto budou zmrvené všechny nově rekonstruované ulice ve městě, máme se na co těšit. Pak bude míst k parkování ještě méně!
Rád bych Vám odpovědělVisitor, 13.01.2011 00:14, Reagovat
Rád bych Vám odpověděl na otázku "Proč je tak široký chodník v Máchově ulici",tak se zeptejte na městě zástupců odboru RIM a pokud mi uvěříte,tak jsem se na to ptal a je to navrženo v rámci bezpečnosti provozu na silnici,tak mi to bylo zdůvodněno i když mi to hlava nějak nebrala.Autorem projektu je projektant,který dle mých informací navrhl náměstí TGM.
pánové smekámDK, 13.01.2011 00:08, Reagovat
Vážení pánové smekám a děkuji za Vaši konstruktivní debatu. jen tak dál

DK
Osobně mě jednosměrnýVisitor, 12.01.2011 00:12, Reagovat
Osobně mě jednosměrný ulice štvou, kvůli pár metrům se musí objíždět celý blok (zde by mohli řvát zelení - zvýšené emise a tím horší ovzduší).

Proč třeba v Máchově ulici je kravský chodník? Proč se zde neudělali parkovací zálivy? Mě zde každý den před garáží stojí rodiče, co vedou dítě do školy. Přitom parkoviště je za mostem u STK, velké, volné a zdarma.

Samozřejmě, problém je v tom že lidi jsou líní chodit pěšky, MHD jim nevyhovuje, a tak se kodrcaj do města autem a tím se situace zhoršuje.
Mě se to velice líbí,Visitor, 12.01.2011 00:11, Reagovat
Mě se to velice líbí, chtěli by to o nějaké větší diskusi s občany a vedením města ! A udělat např. nějaký plán do budoucna ! Aby si lidé nemuseli stěžovat, že za to pak může a rozhoduje někdo z úředníků na městě !
poznámkyDK, 12.01.2011 00:03, Reagovat
k bodu 3.

je více možností kam umístit větší kapacitu aut a dokonce i projektů na městě pár leží. V jedné studii na rekonstrukci sportoviště pod Hankovým domem byl umístěn větší parkovací dům vedle volejbalových hřišť....... to bylo ale daleko, nebo ne?

další diskutovaná možnost využít brownfieldů - objektů skladů pod ul. Erbenovou.... nevím jak daleko ta diskuze došla, ale asi to teď také není reálné.

k umístění místo kuželny- tam byl v návrhu bazén, ne garáž. To je nějaká novinka? Je mi jasné že na bazén město mít jen tak nebude a to jak na stavbu tak na provoz.

osobně ale vidím problém urbanistický a to sice 4 podlaží je velká hmota , a to na úpatí historického centra bude dost diskutované téma a památkáři se proti tomu určitě ohradí. Sice dálkovému pohledu na zadní trakt hist. centra, tedy Valovku, vadí tělocvičny, ale ta výška 4 podlaží bude zase o kousek vyšší.

jinak jsem rozhodně pro propojení valovky s centrem a to sice na více místech. jedním průchodem (myší dírou) se valovka nezmění.

propojení rozhodně bezbariérové..... kočárky

propojení parkoviště u šindelky a náměstím republiky tedy u kostela bylo už v urbanistické studii z 80 let. - určitě dobrý nápad.

Přečteno 754x
 
Volná pracovní místa
Kuchař ve školní jídelně (Bílá Třemešná)


Školní psycholog (ZŠ Schulzovy sady)

Učitel pro I. stupeň ZŠ (ZŠ Bílá Třemešná)

Učitel matematiky pro II. stupeň ZŠ 

Terénní pečovatel/ka (Diakonie ČCE)


Kalendář akcí