Na železničním přejezdu v Černožicích na Jaroměřsku, kde se stalo několik nehod včetně té letošní, při které zahynula čtyřčlenná rodina, už SŽDC instalovala nové závory a dokonce i kamerový systém.
V červenci roku 2019 došlo na železničním přejezdu v Černožicích k tragické nehodě, kdy osobní auto se 2 dospělými a 2 dětmi z Královédvorska bylo na tomto přejezdu
smeteno vlakem, jedoucím z Trutnova do Hradce Králové stokilometrovou rychlostí.
Tehdy byl přejezd osazen pouze přejezdovým světelným a zvukovým zabezpečovacím zařízením, které bylo dle výsledků šetření Správy železniční dopravní cesty plně funkční a nemohlo být příčinou zmíněné dopravní nehody.
Shodou náhod se den po nehodě začaly u přejezdu kopat základy pro závory v rámci rekonstrukce železniční stanice Jaroměř. Projekt rekonstrukce bohužel nabral velké zpoždění díky archeologickému průzkum - původně tu závory měly fungovat již v roce 2018.
V rámci rekonstrukce železniční stanice v Jaroměři došlo k osazení dalších 4 železničních přejezdů v regionu: ještě jednoho v Črnožicích a 3 přímo v rámci železniční stanice Jaroměř. Aktuálně je na silnici 1. tříd v České republice celkem 164 železničních přejezdů, osazeno závorami je jich 130, do konce roku 2021 by měly být dle vyjádření zástupce SŽDC osazené všechny.
Nové typy závor se navíc sklápějí na vjezdu a teprve později na výjezdu, aby motorista na kolejích měl šanci přejezd bezpečně opustit.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: Ministerstvo dopravy, SŽDC